Sosialstene starffer folk flest for sine egne veiforbrytelser!
24. juni, 2009Sosialistregimet som har styrt Norge omtrent sammenhengende siden krigen har blod på hendene. Norsk blod! Jeg tenker selvsagt på VEISTANDAREN!! Fy faen så dårlig den er! Verdens rikeste land burde bygge veier som passer til norske kjørevaner, nordmenn er nemlig raske og effektive mennesker, og da beveger vi oss fort, også i trafikken! At veiene ikke følger standaren til bilene og sjåførene er utelukkende sosialistenes skyld, som heller vil se ødelagt biler (det vil jo bety mindre såkallt “forurensing”) og deretter lyve på seg en satsing på luftslottet “hurtigtog”!
S¨hav gjør sosialistene? De setter opp fotobokser! De overvåker gode nordemnn i trafikken, invaderer vårt privatliv og sjikanere oss på det groveste! Dette er bare ansvarforskrivele! Sosialisten vil se krøtterstier og bilvrak langs veien, Super-FRP vil rydde opp og gji VERDENS BESTE LAND VERDENS BESTE VEIER!!!
Stem FRP!
Tags: FRP, sosialister, vei
juni 24th, 2009 at 17:08
Og hvem er sosialistene i dette tilfellet?
juni 24th, 2009 at 17:13
Dette er jo helt utrolig, hadde jeg visst dette skulle jeg stemt frp for lenge siden:
Jeg skal få kjøre så fort jeg vil uten å risikere trafikkskader for meg selv eller andre utover karosseriskader og i verste fall noen blåmerker!
juni 24th, 2009 at 18:51
Jeg ser frem til at du og dine leverer en fyldig liste over alle de fantastiske tingene kapitalistene har gjennomført for folk flest. Den blir sikkert imponerende!
juni 24th, 2009 at 18:52
Kunn ikke vært mer enig
juni 24th, 2009 at 19:59
Blueboy: Takk for det!
Thomas: Du skjønner selvsagt ingenting, og gjør ikke annet enn å spore av debatten. Så lenge ikke sosialistene tillater privat veibygging, så kan ikke næringslivet bidra til å bedre veistandaren.
juni 24th, 2009 at 21:00
30.08.2006 satt vel dine forhatte “sosialister” ved makten og åpnet ihvertfall i dette tilfellet for nettopp det du etterspør.
http://vest-agder.hoyre.no/artikler/2006/8/raskere_veibygging_med_ops.
Slenge rundt seg med påstander er enkelt, research gjør jobben litt mer krevende.
juni 24th, 2009 at 21:31
Freddie: 404 – Ikke noe dokument på denne adressen.
Vi beklager, men vi fant ikke noe dokument på denne adressen.
juni 24th, 2009 at 21:39
Beklager, får prøve en annen:
http://www.vegvesen.no/Vegprosjekter/Om+vegprosjekter/OPS-PPP
juni 24th, 2009 at 22:10
Freddie: Dette er en begynnelse, med ideelt sett burde det private næringsliv selv får utrede, planlegge og bygge veier på eget initiativ. Sosialistsaten har ingen ønsekr om å gjøre dette på egen hand.
juni 24th, 2009 at 22:13
Freddie:
Våre kjære politikere, med samferdselsministre i spissen, har i sin uendelige klokskap kommet frem til at OPS ikke er ønskelig. Man har funnet at det er raskere og har omtrent lik pris (sannsynligvis FØR budsjettsprekkene til vegvesenet) men går langt raskere, så da er det visst ikke vits i dette.
Uansett, jeg tror Hildegunn etterspør skikkelige veier, og hun ser at 60 år med hovedsaklig sosialiststyre ikke har gitt oss dette. Jeg er enig i at dette er et problem, og jeg mener det hemmer landets økonomi. Særlig tror jeg at distriktene holdes tilbake, for hvem gidder vel å starte virksomhet når man ikke får fraktet varer til og fra fabrikken sin?
-Men for all del, jeg bor i Oslo, og bryr meg ikke all verden om hvorvidt folk på Toten har jobb eller ei. Det er imidlertid dumt at skattepengene mine går til å trygde dem.
-Ola
juni 24th, 2009 at 22:16
Så vi har hatt omtrent sammenhengende sosialiststyre siden krigen! Hallo folkens! Vi har hatt alle mulige slags regjeringer siden krigen, tenk at en politiker som liksom skal sitte inne med superløsninger ikke vet det!!!! Hørt om f.eks Bondevik 2 Hildegunn? En mindretallsregjering av Høyre, Venstre og KrF, som med FrPs støtte styrte landet for mindre enn 4 år siden. Hele den perioden var sosialistene i mindretall. Kan ikke huske noen veirevolusjon i de åra jeg! Kan heller ikke huske at FrP jobbet spesielt hardt for å omsette regjeringsstøtten sin til krav om å gjennomføre noen av hokus-pokusløsningene partiet hevder å sitte på. (Bortsett fra selvsagt å hive en bråte ikke-inndekkede monopolpenger inn i lekebudsjettene som partiet legger frem) Men revolusjonerende nye grep? Nada!
juni 24th, 2009 at 22:22
Men hvor er logikken i å tro at vi automatisk får bedre veier ved å slippe til privat initiativ uten statlig innblandning?
Hvor er er logikken i å tro at vi automatisk får “skikkelige” veier ved å slippe til frp?
Hvor er logikken i at de private gir oss veien gratis og at ikke bompengene øker?
Men vi snakker om partiet som er avkledt før de får sjansen i regjering. Partiet som ønsker en markedsøkonomi uten noen form for statlig styring. Vi ser jo alle hvordan det går.
juni 24th, 2009 at 22:24
Ble det ikke satt opp fotobokser i dette landet i de periodene da høyrepartiene hadde makta? Selvsagt ble det det. Du er bare så ufattelig lettvint Hildegunn. Jeg tror du må være en ironisk sosialist ute etter å blamere høyresiden. Litt som “Svevende ord” og “Herregud.com.
I motsatt fall…. Fri og bevare oss fra Hildegunn og hennes like som ministre etter valget. Her må det mobiliseres, skal bruke bloggen din for å vise tvilerne hva dere byr på.
juni 24th, 2009 at 22:53
Sitat:
“…nordmenn er nemlig raske og effektive mennesker, og da beveger vi oss fort, også i trafikken!”
Vil dette bety at en 18 åring som kjører i 200 Km/t på en veistrekning er en effektiv person? I så fall i hvilken sammenheng er han da en effektiv person?
juni 24th, 2009 at 22:54
200 er dobbelt så fort som 100. Da kommer man dobbelt så fort fram, Geir.
juni 24th, 2009 at 22:56
Så det er dette nivået du skal legge deg på i en diskusjon. Vel, vel … det sier jo sitt.
juni 24th, 2009 at 22:57
Hva sier du da, Tore?
juni 24th, 2009 at 22:58
Jeg sier jo ikke noe. Jeg skrev “det sier jo sitt”, og du burde jo være oppegående nok til å innse at det betyr at jeg ikke sier noe.
juni 24th, 2009 at 23:00
Du har brukt veldig mange kommentarer på å “ikke si noe”, Tore.
juni 24th, 2009 at 23:11
Og du har hatt lang tid til å legge frem dokumentasjon, men hittil har du ikke vært i stand til å gjøre det.
Jeg venter fortsatt.
juni 24th, 2009 at 23:16
Jeg glemmer, Tore, hva er det egentlig du vil ha dokumentert?
juni 24th, 2009 at 23:19
Du kan jo legge frem dokumentasjon for denne påstanden:
““Du er sikkert en av de som har sendt meg melding eller som har bølleringt hele natten og vekt hele familien…”
Denne skrev du i dette innlegget, og du har hittil ikke lagt frem noen dokumentasjon som kan bekrefte påstanden.
juni 24th, 2009 at 23:26
Jeg kan jo se om jeg får fatt i en liste over alle ingpende telefonsamtaler og sende den til tore @ vigrid.no. Da får du vel dokumentasjon, ikke sant, Tore?
juni 24th, 2009 at 23:28
Det vil ikke hjelpe deg ettersom det ikke er min e-postadresse.
juni 24th, 2009 at 23:29
va r din e post adrese da tore
juni 24th, 2009 at 23:31
Det vet du godt. Den står oppført som e-post adresse hvor enkelt kommentar jeg har skrevet.
juni 24th, 2009 at 23:33
“At veiene ikke følger standaren til bilene og sjåførene er utelukkende sosialistenes skyld”
Nå kan jo dødsfall på grunn av dette muligens også skyldes at sjåførene ikke følger standarden på veiene…..
En sjåfør som ikke avpasser farten etter vær og føre er en sjåfør av temmelig lav standard… Men helt sikkert “effektiv” når det gjelder å rydde seg selv av veien…
juni 24th, 2009 at 23:43
Dette vrøvlet er helt klart skrevet av en infantil SU-er som ikke har andre meninger med livet enn å gjøre narr av FrP.
Finn deg en mer givende hobby
juni 25th, 2009 at 01:39
Som Frper er du opptatt av innvandrere skal lære seg norsk, men bare i dette innlegget finner jeg flere skrive feil enn Kaptein Kroks dårlige hånd.
juni 25th, 2009 at 12:55
tore: jeg tok kontakt med telenor og de var ikke sikre på om du kunne få utlevert mine spesifiserte telefonregninger. Hva om vi heller møtes også kan du få se de stygge meldingene som mobilen min er fulle av, bare gi meg navnet ditt og telefonnummer så tar jeg kontakt.
juni 25th, 2009 at 12:57
reciver: VI LEVER I 2009! Vi har teknologien og kunnskapen til å få ulykkestallene ned til nesten null! Det er allmenn kjent, og FRP har før sagt det, at det skal være så gode veier i Norge at det ikke skjer dødsfall på dem på grunn av sjåfør feil!
juni 25th, 2009 at 12:58
ekte: Føler du deg bedre nå som du har fornærmet meg på det groveste? Ta sosialismen din et annet sted. Jeg er sterk og klarer meg fint uten din hets!
juni 25th, 2009 at 12:58
AFA: Hva om du tok perosnangrepene dine og brukte energien på neo nnyttig?!?
juni 25th, 2009 at 13:00
Hildegunn,
Hvilke tiltak er det du snakker om, som vil få ulykkestallene ned til nesten null?
Finnes det andre land som har tatt i bruk disse tiltakene?
juni 25th, 2009 at 13:37
LOL@dunder! frp har alt vært ute og fortalt hvordan, du får klare å søke det opp selv! dessuten lytter vi til eksperter, vi synser ikke på egenhånd slik som sosialistene gjør!
juni 25th, 2009 at 13:40
Kan du ikke bare fortelle hvilke tiltak det er snakk om, så blir det litt enklere å debattere?
juni 25th, 2009 at 13:47
flere felt på veiene, bredere vei, midtdeler, vanntønner som autovern, muligens midtdeler flere plasser, bort med bomstasjoner som er livsfarlige områder. Det er haugevis med tiltakt! hva er egentlig poenget med at jeg og du skal diskutere tiltakene? er du ekspert på samferdsel og vei?!?! Eller skal du bare kommed sosialistisk bedrivtenhet?
juni 25th, 2009 at 13:57
Jeg er enig i at det finnes en mengde tiltak som kan og bør vurderes på de mest trafikkerte hovedferdselsårene. Men vi kan ikke gjøre enhver landevei om til 4-felts motorvei med midtdeler.
Vær klar over at Norge er blant de land som har færrest dødsulykker i trafikken i forhold til folketallet, bedre enn land som Tyskland og Frankrike, som er kjent for god veistandard, og milevis bedre enn USA, f.eks
(http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate)
Når det er sagt, så skal man selvfølgelig ikke nøye seg med å være blant de beste, man skal jobbe mot (det uoppnåelige) målet om 0 trafikkdrepte.
Men å frata bilførerne alt ansvar for ulykkene er opplagt galt. Uansett veistandard må bilførerne kjøre etter forholdene. Dersom veiene tilrettelegges for 150km/t, vil det være førere som kjører i 200, osv.
Du spør hva som er poenget med at du og jeg skal diskutere. Tja, hva er vitsen med å blogge? Er du ekspert på samferdsel og vei?
juni 26th, 2009 at 14:09
AFA Says:
juni 25th, 2009 at 01:39 e
Som Frper er du opptatt av innvandrere skal lære seg norsk, men bare i dette innlegget finner jeg flere skrive feil enn Kaptein Kroks dårlige hånd.
Flere feil enn Kaptein Kroks dårlige hånd? En feil?
juli 6th, 2009 at 16:19
Du er tøff Hildegunn! Jeg er helt enig med deg. Stå på!