FilmAnmeldelse: Der Untergang

Jeg så på TV! Og hva var det som var på TV? Det var en film. Som dere helt sikker vet er jeg svært film interessert. Jeg liker film og er kunnskapsrik! Jeg velger derfor å anmelde denne filmen på min blogg, jeg vet at min imponerende filmanmeldesr er svært populært lesestoff!

Der Untergang er desverre en tysk film. Derfor snakker de tysk i filmen, og det er svært problematisk. Jeg mener at for å gi ett fullverdig kulturtilbud til det Norske folk SKAL alle ha samme muligheter til å nyte kulturen, og da kan man ikke tillate at en stor del av Norge’s befolkning blir utestengt, da de ikke blir appelert til av fremmede, vanskelige språk og filmer som kan virke å være uten tiltrekkende handling. Dette er ett resultat av sosialistenes kulturpolitikk, som kun tillater kultur, herunder filmer, som sosialister liker å blir visst på Norkse kinoer. Jeg ønsker og forlanger at Norske kinoer utelukkende skal brukes til å tilby folk flest i Norge godd film, og da er det totalt uaktuellt å la sosialistene få lov til å sette opp film på ukjendet språk på kino!

Men jeg er som sagt kunnskapsrik, jeg har ingen problemer med å forstå tysk! Jeg kan dessuten lese undertekster. Filmen handler om det som kalles slutten på den andre verdenskrig. Krigen sluttet som alle vet først for 20 år siden, men siden filmskaperne åpenbart er sosialister kan man ikke forvente at de kan noe som helst om historie.

I denne filmen møter vi Hitler og de andre nasjonal sosialistiske lederne under slaget om Berlin. Som kjent var ikke bare de Vestlige land rammer av krig, påøstfronten raste en inbyrdes lrig mellom de to sosialistiske hovedretningene nasjonalssosialismen og bolsjeviksosialismen. Her er de sovjetiske bolsjevikene i ferd med å erobre Berlin og vinne over de vestlige nasjonalsoialistene.

At de vestlige lederne under krigen allierte seg med de perverse bolsjevikene og Stalin er som kjent det værste svik mot den vestlige rase noen sinne. Det er selvsagt utilgivelig at nasjonalSOSIALISTENE gikk til krig mot Norge og noen andre land, men samenlignet med bolsjeviksosialismen var den vestlige sosialismevarinaten, altså nasjonalSOSIALISME absolutt å foretrekk. Hadde det vært fornuftge folk som ledet Vesten (USA hadde desverre en persident fra det Demokratiske partiet, samme parti som den sosialitsiske muslimen Hussein Obama i dag represnterer), så hadde man latt de to sosialistiske partene ødlagt seg selv i en ødeleggende krig, og således renket den Vestlige siviliasjon for den perverse sosialismen for alltid, men slik skjedde desverre ikke. Som følge av dette ble Sovjet Unionen en super makt, og kunne true demokratiet med sin djevelske sosialisme i mange tiår! Først i 1990 sluttet andre verdens krig!

Grunnet sosialistisk innflytelse i de vestlige allierte fikk man aldri stoppet sosialismen. Dette kan aldri tilgis!

Men tilbaek til filmen! Jeg er stekt kritisk til denne filmen på grunn av dens innhold. Man kan ikke i vår tidsaldre få lov til å spre denne typen falsk historiefortelling. En hver krigsfilm som ikke tilkjennegir USA’s rolle som demokratiets forsvarere og rdningsmenn, men i stedet vier tid til de to perverse sosialistiske retningene er en skam for vår sivilisasjon. Jeg gir denne filmen terningkast 2!

11 tanker om “FilmAnmeldelse: Der Untergang

1. Er nok desverre sær ueinig med deg i denne film anmeldelsen din.
    Den første grunnen til det er kritikken din av språket. Denne filmen blei laga av ein tysk regisør, med tyske skodespelarar, i Tyskland. Det å forvente at filmen då skal vere på noko anna språk enn Tysk er då særs arrogant. Du nemner det at du kan lese undertekster som om det ikkje er noko du forventar at «folk flest» kan. Alle filmar som ikkje er på norsk språk, men blir vist på norske kanalar har undertekst på norsk, og det blir forventa at til dei som har hatt barneskule skal kunne lese undertekstar.

Der Untergang handlar som du seier om dei siste dagane i Hitler sitt liv, og det som blir sett på som slutten av den andre verdskrigen. her får vi eit bilete av mennesker som er lojale for saken dei har kjempa for til siste slutt, og korleis viten om at dette er slutten påverkar dei. Når du seier at USA ikkje er nemnd i filmen tek du feil. Hitler og offiserane hans sitt og diskuterar kva som vil vere det beste utfallet av krigen vil vere for dei, og kjem ganske fort fram til at det vil vere best om dei Allierte maktene tek Berlin først. Visse av offiserane har og lyst til å slå av avtaler med dei Allierte for å unngå at den Røde Arme inntek Berlin.

Denne filmen er skapt for å skape eit bilete av Hitler som folk ellers ikkje har sett. Det prøvar ikkje å rettferdiggjere noko av det han gjorde (lang der ifrå), men for å vise at han og hans nermaste var mennesker dei og. Sjølv om kva dei gjorde eller trudde.

Frå det Afrikanske Jordsvinet får denne filmen ein firar (4)

Fred og hugleik.

2. Det har vel mer med markedskrefter enn sosialisme hva som blir vist på kino. Staten har ikke noe med dette å gjøre. På kino er det nok heller kapitalismen som rår ja. Man kan godt mene at man kun skal vise gode filmer på kino,men dette er jo subjetivt,og alle kan ikke være enige om det.

3. Oi! Det var en… eh… _interessant_ filmanmeldelse… (*himle med øynene*)

Men, sommerferien er vel over? På tide å konsentrere seg om skolearbeidet nå, Hildegunn!

4. hei Hildeginn,

Jeg er helt enig. Maxx 2!!!! eller kanskje bare 1!!!!!

Sosislistene lhar tydligvis påvirket mange nok lenge nok til ålager filmer hele tiden som forteller historier som ikke er sanne for å sløve gjernene til andre som påvirket lenge til å lage nye filmer som påvirker de som alle rede er sløve!!!!

Je ghar ikker sett fimlem enda men når du gir to gidder jeg ikke det er nok av sosislismepåvirkning som det er med falske historieforfalsninger hele tiden nær sakt alle sted og samtidig!!!!

Det er rart å tenke på at verden er full av hasjrøyk og gitarer rund bålene og som er lurt til å tro når krigen sluttet og at det også var en sosialistkrig startet av sosislister og med sosialister som den ene store vinnerne!!!!

Slik hadde det aldri blitt om krigen var andersledes!! >Da hadde det blitt mye bedre og sosialismen hadde vært helt DØD!!!

5. «Jeg liker film og er kunnskapsrik!»

Beklager, men etter og ha lest flere av dine blogg inlegg så vil eg si at du er det motsatte av kunnskapsrik.

6. Legg merke til en ting på denne bloggen. De som er enige med Hildegunn er dyslektikere.

«Rimgrim G» og «Samfunviter NR 1» er to eksempel.

Hildegunn selv er som vi alle ser også dyslektiker.

Jeg ser det som svært sannsynlig at en og samme person står bak alle disse innleggene. Hva tror dere?

7. Jeg har demonstrert flere steder Hildegunns manglende evne til logisk tenkining. Se svaret til Rimgrim G på denne siden. Han/hun gir støtte til Hildegunns terningkast, samtidig som det fremgår at han/hun ikke har sett den.

Dette blir det samme som å si: Jeg har ikke sett fotballkampen, men jeg synes den var veldig god. Alle normalt tenkende mennesker kan identifisere den logiske bristen i et slikt utsagn.

Jeg tar dette til støtte for min hypotese ovenfor.

Legg igjen en kommentar